Pentru că vara se anunță una călduroasă Maia Outdoor îți oferă câteva sfaturi cum să rămâi activ chiar și atunci când se instalează canicula.

Fii activ chiar si pe canicula

Indiferent că mergi în drumeție, faci o plimbare cu bicicleta sau practici alte activități outdoor fii atent la primele semne ale insolației. Urmează câteva recomandări simple și ziua ta se poate încheia cu bine.

1. Evită efortul la orele amiezii

Pornește în drumeție cât mai de dimineață pentru a avea parte de temperaturi scăzute, în acest fel vei economisi apă și energie. Evită intervalul orar 11 – 15 și nu uita că în unele medii temperaturile pot rămâne ridicate chiar și mai târziu. Zonele stâncoase, de exemplu, absorb căldura și o inmagazinează, degajând-o mai mult timp.

În orele caniculare alege locuri umbrite sau lângă o sursă de apă. Planifică-și din timp traseul pentru aceste zile și asigură-te că ai unde să te adăpostești. Atunci când faci pauze dă jos bocancii și lasă piciorul să respire, reducând astfel temperatura corpului.

2. Ai grijă la echipament

Avantajul drumețiilor sau activităților în sezonul cald este că ai nevoie de mai puțin echipament. Poți omite polarele sau stratul termic dar nu uita niciodată geaca de ploaie. Dacă ești mai friguros poți împacheta pentru seară o vestă din polar, pe care o poți folosi și pe post de pernă. Ia în calcul și șosete subțiri, cu fibre speciale pentru vară (Coolmax) și chiar și pantalonii scurți pentru o senzație de răcoare mai mare.

Dacă mergi cu cortul atunci cu siguranță poți alege un sac de dormit cu greutate și volum reduse. În plus nu uita acasă bețele de trekking. Acestea îți vor oferi stabilitate în caz că ești extenuat din cauza căldurii.

Chiar dacă ai mai puțin bagaj în zilele de vară nu înghesui totul într-un rucsac mic. Alege un model confortabil, potrivit ca litraj, cu bretele și spate bine ventilat.

3. Hidrateaza-te

Greutatea redusă a echipamentului în sezonul cald se compensează cu rezervele de apă. Ia cu tine multă apă, mai bine să îți rămână decât să rămâi fără. În sezonul cald și mai ales atunci când depui efort este recomandat să bei cel puțin 4 litrii de apă. Poți pune apa în bidoane speciale, în sticle sau chiar în sistemul de hidratare al rucsacului.

Verifică din timp traseul și vezi ce surse de apă ai și dacă sunt potabile. Nu te baza exclusiv pe acestea pentru că vara unele izvoare mai pot seca. Nu aștepta să ți se facă sete. ci bea apa în mod constant, chiar și înainte de a porni în traseu sau pe timpul nopții.

4. Protecția solară

Deși ți s-ar părea contrariant, în zilele cu soare este recomandat să acoperi cât mai mult pielea. Îmbrăcămintea reduce expunerea la soare și ajută la păstrarea temperaturii mai joase; desigur vorbim de îmbrăcăminte de vară, subțire și din materiale respirabile. Nu uita acasă șapca sau pălăria, ochelarii de soare și o bluza cu mânecă lungă. Optează pentru culori cât mai deschise sau pentru țesăturile cu tratament UV.

Nu uita să aplici crema de protecție solară, chiar de mai multe ori pe zi, și folosește un balsam pentru buze. Și acestea sunt sensibile, chiar dacă ai pălărie.

5. Nu ignora primele semne ale insolației

Stresul termic intervine atunci când desfășori activități solicitante, într-un climat călduros iar corpul nu are suficientă capacitate de a se răci. Nu ignora simptomele stresului termic. Acesta poate duce la insolație și chiar stare de epuizare ce îți poate pune în pericol viața. Printre aceste semne se numără:

Hidratarea este cea mai importanta
Hidratarea este cea mai importantă
  • Urina inchisă la culoare sau probleme la urinare. Dacă nu simți nevoia să mergi la toaleta după 2-3 ore poate fi un prim semn al deshidratării. Rinichii încearcă să rețină apă. Este important să bei multa apă îmbunătățită chiar cu săruri minerale.
  • Crampe musculare – datorită efortului depus corpul tău pierde din minerale și pot apărea crampe. Poți încerca tablete de magneziu (înainte sau în timpul drumeției).
  • Iritații ale pielii – pot apărea în zonele de contact ale pielii cu echipamentul dar și din cauza supraîncălzirii corpului. Fă pauze de răcorire și chiar spală zona unde a apărut iritația.
  • Diaree și/sau stări de vomă – sunt semne evidente ale insolației. E obligatoriu să te hidratezi și să reduci efortul în astfel de situații
  • Dureri de cap, amețeală, stări de confuzie sau leșin – sunt semne ale epuizării și momentul să te oprești complet din activitate. Trebuie să te odhnești, stând întins, să te hidratezi și răcorești corpul (chiar cu o haină umezită).

6. Energizeaza-te

Alimentația este foarte importantă în activitățile fizice și cu atât mai mult când aceasta are loc în zilele călduroase. Corpul pierde multă energie încercând să păstreze temperatura scăzută. Încearcă sucurile naturale de fructe (mere) dar și gustările sănătoase: castravete, țelină, ardei roșu, alune sau migdale și chiar piure-uri din fructe (mango).

7. Alte sfaturi

  • Evită cafeaua și alcoolul – acestea sunt primele care te deshidratează
  • Poți să iei cu tine o sticlă mică de apă cu pulverizator și aplica pe față sau corp când simți nevoia să te răcorești
  • Dacă mergi în camping ia cu tine și o saltea sau izopren pe care să te poți odihni pentru a-ți recăpăta forțele
  • Ține aproape și soluția contra insectelor
  • Nu uita să ai grijă și de cei ce te însoțesc: copii, vârstnici sau cei mai puțin antrenați; aceștia sunt primii predispuși la oboseală.

Te așteptăm la Maia Outdoor cu mai multe sfaturi și informații despre cum să călătorești vara dar și cu articole și echipamente de sezon.

Maia Outdoor
MaiaOutdoor.ro
Articolul precedentWild Bear Trophy 2016 – Piatra Neamt
Articolul următorLista de articole pentru week-end!
Pe blogul Maia Outdoor vei găsi informaţii despre echipamente şi accesorii pentru drumeţii montane, camping, alpinism şi escaladă sau ciclism. Şi pentru că încurajăm mişcarea de la cele mai mici vârste, vei găsi informaţii şi sfaturi practice care să iţi uşureze alegerea rolelor pentru copii, a bicicletelor, trotinetelor şi skateboard-urilor. Pentru pasionaţii sporturilor de iarnă informaţiile sunt legate de cu schiuri, snowboarduri, patine şi service pentru echipamentele lor. Maia Outdoor este susţinăt activ a tuturor evenimentelor desfăşurate în aer liber şi nu numai. Ne face plăcere să promovăm sau să organizăm competiţii sportive de orice formă, preferând ca locuri de desfăşurare natura. Suntem alături de cei care aleargă, pedalează, vâslesc sau coboară pârtii de zăpadă, blogul relatand evenimentele locale sau naţionale. De asemenea ne alăturăm cu drag şi pasiune campaniilor de educare prin mişcare şi ne dorim să fim mai activi, mai sănătoşi şi mai buni in tot ceea ce facem.

Lasă un Comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.