Ai achiziționat un produs online și nu ești în totalitate mulțumit de ceea ce ai primit sau ai amânat achiziția unor articole tocmai din teama de a nu rămâne cu un produs nepotrivit? Trebuie să știi că ai dreptul la retur.
Achiziția online are multiple avantaje: poți studia mai bine ofertele, nu ești presat de timp sau de alți clienți sau vânzător, poți primi produsul direct la tine acasă cu sau fără costuri de transport, etc. Rămâne întotdeauna acea incertitudine până la vederea efectivă a produsului.
Tocmai din aceste considerente, protecția consumatorului în conformitate cu dispoziţiile OG130/2000 îți dă dreptul să returnezi produsele livrate în urma unei comenzi plasate online. Dacă, din orice motiv, nu ești 100% mulțumit de un produs pe care l-ai cumparat, de performanțele sau calitatea lui sau, mai ales, dacă ai constatat că produsul nu corespunde cerințelor poți să îl returnezi în termen de 14 zile calendaristice.
Ce trebuie să faci tu pentru a returna un produs?
Dacă ai intrat în posesia bunului comandat și ai constatat că nu este potrivit pentru tine trebuie să știi că beneficiezi de dreptul de retur, dar că ai și o serie de obligații. Iată ce trebuie să faci:
- Ești obligat să informezi comerciantul, în scris sau telefonic, despre nemulțumirea și intenția ta de a returna produsul; poți stabili cu acesta dacă vei primi în schimb o alta mărime sau culoare, în funcție de disponibilitatea în stoc (dacă e cazul de încălțăminte sau haine), un produs (în aceeași valoare sau mai mica/ mare, caz în care se vor achita diferențele) sau ți se va restitui suma achitată.
- Poți alege să completezi formularul de retur (pus la dispoziție de comerciant) sau poți transmite toate informațiile pe adresa de contact a acestuia în termen de 14 zile calendaristice de la primire.
- Ai grijă de starea produselor ce urmează a fi returnate. În orice situație de returnare a produselor, acestea trebuie să fie în aceeași stare în care au fost trimise, nepurtate, fără pete sau urme de uzură, de preferință dar nu obligatoriu în ambalajul original, cu etichetele intacte și împreună cu toate documentele care l-au insotit. Legea permite comerciantului să scadă o parte din suma returnată clientului, dacă acesta a manipulat greșit produsul sau nu ține cont de cerințele legate de starea în care acesta trebuie să fie returnat.
- Pregătește-te pentru costul de retur; acesta, conform legii, este suportat de către tine. De asemenea este important să stabilești cu comerciantul (dacă acesta nu a menționat deja) care este mijlocul de retur – în general se preferă firmele de curierat rapid.
- Trebuie să ambalezi corespunzator produsul pe care dorești să îl returnezi, pe cât posibil în cutia originală a acestuia, nedeteriorată, toate accesoriile primite, certificatul de garanție și o copie a facturii. Toate acestea trebuie să le pui într-o alta cutie sau să le protejezi în timpul transportului.
- Să aștepți până la 14 zile (sau mai mult, depinde de comerciant) până când îți va fi rambursată, în contul menționat de tine, suma achitată inițial pe produs.
Ce trebuie să facă comerciantul în cazul returului?
- Să ia la cunoștință semnalarea ta și eventual să îți asigure un produs la schimb din stoc (dacă este cazul unui schimb de mărimi)
- Să furnizeze toate informațiile de contact, adresa și numerele de telefon
- Să pună la dispoziție – în format electronic – un formular de retur sau să îți ofere posibilitatea de a completa orice altă declarație prin care să îți exprimi dorința de a returna produsul
- Să menționeze toate detaliile legate de politica de retur
- Să te informeze despre recepționarea produsului returnat și eventuale neconcordanțe
- Să îți returneze contravaloarea produsului, în contul menționat de tine în termen de 14 zile calendaristice
Alte informații utile!
- Informația este întotdeauna valoroasă de aceea asigură-te că ai cât mai multe detalii înainte de a achiziționa un produs: caracteristicile produsului, detalii de cost și livrare, dacă și cum îl poți returna
- Dacă ai primit un alt produs față de ceea ce ai comandat atunci toate costurile sunt suportate de comerciant
- Nu poți returna produse consumabile (folosite chiar și o singură dată), care au fost desigilate (de ex. alimente), perisabile sau cele care au fost făcute la cerere
La Maia Outdoor poți returna la fel cum ai cumpărat, simplu și fără bătăi de cap. Îți stăm la dispoziție atât online (pe chat sau mail) cât și în magazin pentru orice detalii și informații despre produsele noastre.