Indiferent de activitatea practicata: drumetii, ciclism, alergare, indoor sau outdoor exista o serie de “secrete” ce iti garanteaza reusita: pasiunea, echipamentul corespunzator si hidratarea. Stiai ca hidratarea adecvata este prima garantie a performantei? Studiile au dovedit ca pierderea cu 2% a apei din greutatea corporala reduce capacitatea de exercitiu cu 20% iar o pierdere de 5% poate reduce abilitatile fizice cu 30%!

performance-maiaoutdoor2-600x800

Suntem intr-un procent mare “alcatuiti” din apa (peste 65%) si de aceea este important sa compensam, ori de cate ori este nevoie, lipsa ei din organism. In timpul efortului sau datorita caldurii pierdem o cantitate mare de apa prin transpiratie. Deshidratarea sau lipsa apei din organism apare atunci cand ne este sete (prima faza) si se poate manifesta (in faze avansate) prin gura uscata, lipsa de energie, dureri de cap si musculare, greata. Si pentru ca tot este sezonul cald este bine sa stim ca apa este cea care ne ajuta sa suportam mai usor schimbarile de temperatura din atmosfera si ajuta in acelasi timp la reglarea celei interne.

aluminium_maiaoutdoor-600x800

In mod normal ne sunt recomandati 2 litrii de apa pe zi, chiar si mai mult in zilele de vara. Daca insa practici o activitate ce presupune efort atunci cu siguranta cantitatea de lichid creste considerabil. Poti calcula AICI de cata apa ai nevoie in functie de greutatea ta si activitatea practicata.

hydrant_pack_2l_maiaoutdoor-600x800

Daca te aventurezi departe de zona urbana in drumetii sau plimbari mai lungi asigura-te ca ai suficienta apa cu tine sau ca poti “realimenta” de la surse sigure. Desi nimic nu inlocuieste apa este bine sa stii ca o sursa de hidratare poti fi si fructele sau legumele (precum pepenele rosu si galben, fructele de padure, castravetii, ardeii, salata, rosiile). Le poti include cu usurinta in rucsac si poti pune pe langa ele si o bautura energizanta (nu cele acidulate tip Coca Cola, Fanta, Pepsi etc) care te ajuta sa restabiliesti nivelul de carbohidrati pierduti in urma efortului.

sprint_31-600x800

 

Pentru a avea mereu apa la indemana poti alege sistemele de hidratare incorporabile (asa cum este sistemul de hidratare Vango Hydration Pack 2L sau cele de la Camelbak) sau recipientele ce pot fi puse in buzunarele laterale ale rucsacilor (ca de exemplu Bidonul pentru apa Vango aluminiu 1lBidon Camelbak Performance 650ml). De asemenea poti alege un rucsac cu sistem de hidratare inclus, ideal pentru alergatori sau ciclisti asa cum este rucsacul Vango Sprint H2o de 3l. Toate acestea te ajuta sa patrezi apa in conditii antimicrobiene si hidratarea la indemana!

Articolul precedentPantalonii scurti CARGO de la Gravity
Articolul următorCum aleg sacul de dormit
Pe blogul Maia Outdoor vei găsi informaţii despre echipamente şi accesorii pentru drumeţii montane, camping, alpinism şi escaladă sau ciclism. Şi pentru că încurajăm mişcarea de la cele mai mici vârste, vei găsi informaţii şi sfaturi practice care să iţi uşureze alegerea rolelor pentru copii, a bicicletelor, trotinetelor şi skateboard-urilor. Pentru pasionaţii sporturilor de iarnă informaţiile sunt legate de cu schiuri, snowboarduri, patine şi service pentru echipamentele lor. Maia Outdoor este susţinăt activ a tuturor evenimentelor desfăşurate în aer liber şi nu numai. Ne face plăcere să promovăm sau să organizăm competiţii sportive de orice formă, preferând ca locuri de desfăşurare natura. Suntem alături de cei care aleargă, pedalează, vâslesc sau coboară pârtii de zăpadă, blogul relatand evenimentele locale sau naţionale. De asemenea ne alăturăm cu drag şi pasiune campaniilor de educare prin mişcare şi ne dorim să fim mai activi, mai sănătoşi şi mai buni in tot ceea ce facem.

Lasă un Comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.